Thursday, 22 August 2013

Pilihan Di Tangan Kita

Assalamualaikum!

Tajuk macam musim PRU hari tu je kan? Hee. Sebenarnya saya nak mengajak kita semua membuat pilihan yang tepat dengan memilih vitamin semulajadi dari Shaklee. Tajuk macam PRU, statement pulak dah macam orang berkempen. Memang ikut tema betul ni. Hihi. Habis dah melalut.


Moh kita mengenali tiga jenis vitamin yang ada di pasaran iaitu vitamin semulajadi, vitamin organik dan vitamin sintetik. Vitamin semulajadi tentulah diperbuat dari sumber semulajadi seperti buah buahan ataupun sayur sayuran yang diambil ekstraknya. Vitamin organik juga diperbuat daripada sumber semulajadi tetapi melalui pelbagai proses yang menyebabkan khasiatnya musnah. Vitamin sintetik pula dihasilkan dari tindak balas kimia. Untuk lebih memahaminya anda boleh klik di SINI.



Ihsan Google
Sudah jelas dan terangkan? Jadi lepas ni saya harap kita semua bijak memilih apa yang terbaik untuk kebaikan kita dan orang yang tersayang. Sebabnya we are what we eat. Dalam Islam pun kita dituntut untuk makan makanan yang baik kan?

Jom tukar!




No comments:

Post a comment